خاطرات کاغذی

ببینید | آقای خط

باور کردنی نیست که یک خط ساده بتواند این قدر تنوع و جذابیت ایجاد کند. کاری که «اوسوالدو کاواندولی» طراح و انیماتور برجسته ایتالیایی انجام داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۶۹۷
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 45

این انیمیشن، طراحی دو بعدی ساده‌ای است از نیمروخ کاراکتر اصلی که به نام آقای «خط» شناخته می‌ شود. آقای خط، روی یک خط بی‌انتها که خود او نیز جزئی از آن است، راه رفته و با موانعی روبرو می‌شود و غالباً از طراح می‌خواهد تا برایش راه حلی بیابد. یک آدم خطی که حتی نمی تواند از خط زمینه جدا شود در هر قسمت ماجراهایی ساده را از سر می گذراند. این محدودیت آنچنان با خلاقیت طراح اثر جلوه کرد ه بود که به یکی از جذابیت های دنیای انیمیشن در دهه 90 تبدیل شد. آقای خط قابلیت تبدیل شدن به هر خطی را داشت. ضمن این که ارتباط خوبی هم با آقای طراح داشت وهر جا و هر زمان کمک های خیرخواهانه او نصیبش می شد، چون آقای خط را از نیمروخ می دیدیم، از این زاویه بینی بزرگش ویژگی اش می شد. آقای خط سال های زیادی به عنوان شخصیتی جهانی به شمار آمد و اهل دقت و تماشاگران سختگیر را شیفته خود کرد .

آقای خط (به ایتالیایی: La Linea) یک مجموعهٔ تلویزیونی انیمیشنی ایتالیایی ساخته شده توسط «اوسوالدو کاواندولی» است. این مجموعه شامل ۹۰ قسمت دو یا سه دقیقه‌ای بود و در ابتدا بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۶ میلادی در کانال ایتالیایی«آرای‌آی» پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها